Cascaya en Alicante

Cascaya en Alicante

3 hete Alicanteban :-)

2008. február 17. - Cascaya



Sziasztok!
Azt hiszem épp itt az ideje egy kis élménybeszámolóra! :-) 3 hete élem a spanyolok kissé pörgős, közben mindenre ráérős életet! Hát ugye manyana, manyana...
Van egy kolumbiai lakótársam /nyugi nem drogcsempész, baszkföldön élnek a szülei, ja hogy baszk szélsőseges? Á arany pofa!:-)/ ő Camilo José Cardenas, és egy olasz csajszi aki a Zaraban cipőtervező! Hoppá,hoppá! becses nevén: Benedette Accolti Gill.
És hol lakunk? 5 percre (GYALOG!!!) a tengerparttól egy kedves "kis" 3 szobás lakásban, ahol a nappaliban egy hatalmas bika van a falon piros háttérrel, hát ebbe szerettem bele először...
Egyetem? kb. fél órára van tőlem, 10 perc gyalog a buszmegálló, ami az aréna mellett van (olé!!) és még 20 perc tömegnyomorgás busszal, San Vicente Raspeig.
Campus: Pálmarengeteg, kaktuszok, ja és amióta itt vagyok nem volt hidegebb kb. 15 foknál! :-) óráim alig vannak, 3 db és azok is hetente kétszer. Hajaj de a tanárok! Hadranak mint állat. Kedvencem: profesora Ana Isabel Navarro Carrasco (ez a rövidített neve :-)) a kis "pillesúlyú" tanárnő aki előszeretettel huppan fel az asztal tetejére és hadarja a spanyol amerikanizmusokat... Érdekes mód ő az egyetlen akinek vékony hangja van, nem is értem nagy test... és ilyen hang? :-) na,hagyjuk!

Alicante gyönyörű, az erkélyről pont a Santa Barbarara (vár) és a tengerre látok. Kicsit olyan mint Lloret de Mar nagyban. Hatalmas homokos tengerpart, sok-sok pálma...

Barrio: ez a bulizós övezet. Kb. 20 db pub egymás hegyén-hátán, mind egyforma :-( kicsi, szűkös, füstös, és mindenhol ugyanaz a vattacukor-zene szól spanyolul! Kicsit olyan mint JATE spanyol kivitelben, nem az én világom....
Spanyol pasik? Basszus ezek törpék!!!! És köpcösek!! :-( Hát sajnos Banderasom még nem járt erre... Na de nem kell félteni ám,megtalálom én a jó helyeket! Tegnap este felfedeztük Benével a kikötőt, kb. 6 db disco-féle egymás mellett, nem rossz!!  ;-)

Egy kis ízelítő Nektek:

- Ha ezt hallod "hola guapa, que tal?" (Szia, szépségem, mizujs?) Ez mindennapos köszönés, lehet jóképű macho, kicsi törpe, fogatlan 60 éves, mindegy, ez alap, ezek így szeretnek minket: NŐket! :-)
- Ha azt mondja egy spanyol (vagy bármilyen mediterrán vérű) hogy talizzunk ekkor és ekkor, adj hozzá kb fél órát, amit mond oszd el kettővel, de jobb ha inkább gyököt vonsz belőle, és még azt is megfelezed.
- Mindegy hány éves a spanyol, tapsol ha zenét hall és táncol! :-) Ja! És ha mérges? 2 öregebb bácsi épp előttem verekedett össze, hogy ki szálljon fel először a buszra! :-)Carramba! Az persze alap, hogy számunkra üvöltve (de nekik ez a normál hangvitel) beszélnek, ja és itt mindenkinek mély, rekedt hangja van!
- Ha édességet akarsz venni ide gyere: Nada Marina. Hatalmas bolt tele gumicukorral és itt mindenhol van rágóautómata is!
- Mit esznek a spanyolok? Halat hallal. Lassan már én is csömört kapok a sok gambastól,ali olitól,tengeri herkentyűktől,de nem bánom!!!! :-) Tegnap megnéztem a piacot.Hűű, mintha csak múzeumban lettem volna, én nem is ismerek annyi halfajtát szerintem amennyit itt láttam,némelyik rákocska még élt is ráadásul,de ezek a spanyolok úgy bánnak velük mintha valami kedves kis állat lenne, puszta kézzel simán pakolgatják a nyúlós, maszlagos medúzákat,polipokat kagylókat stb.
- Ha bort kérsz alap, hogy Riojai száraz vörösbort kapsz! :-)
- Imádják a szendvicseket. De nem ám egyszerűen vaj, szalámi, sajt, zödség mint ahogy mi jó magyarok csináljuk,hanem megadják még ennek is a módját, hihetetlen mód tudják keverni az ízeket! :-) Ja! Hogy sültkrumpli sóval? Hülyeség! Még vagy 3 fajta fűszer rá! Itt semmit nem esznek ezek nyersen, pl.ma reggel nézett nagyot Camilo, mikor én jóízűen ropogtattam a paprikát (ami persze itt óriás méretű és legalább piros, nincs olyan színtelen sárga paprika mint otthon).
- Ami nagyon tetszik még, hogy nagyon kedvesek a spanyolok,mindig készek segíteni és vigyorognak ezerrel! :-) Camilo meg hihetelen, ha zene szól énekel,táncol,még vezetés közben is!

Azt hiszem most így első körben ennyi. Majd igyekszem többször írni.Addig gyűjtögetem az élményeket! Puszi! Hasta luego! ;-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://alicante.blog.hu/api/trackback/id/tr79342983

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: excel training london 2019.05.02. 19:51:27

Retina chip - Akciós Potenciál

Trackback: excel vba training london 2019.05.01. 21:27:12

Add new comment: designer bags - Checkpoint payment methods presentation

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A nem olyan titkos hódoló 2008.02.26. 00:38:52

Még mindig szeretlek!

Mátrai Erika 2008.02.26. 08:07:13

Dalmám, örülök, hogy jól érezted magad kint, szórakoztató volt a beszámolód, jó képekkel ;-)
...és persze drukkolok, hogy még többször legyen alkalmad kijutni, na meg megtalálni Banderast (vagy valami jó hasonmását:P)
- és talán egyszer még én is eljutok oda.
Légy jó, és írj, ha van időd!

pusza
Era

Ildikó 2008.02.26. 11:57:48

Hali!

Eszméletlen jók a képek és természetesen a beszámoló is, rögtön kedvet kaptam egy kis spanyolországi utazáshoz! Igyekez minél több élményt gyűjteni! Ja és még több képet akarunk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Puszi Ildikó

Szabó Évi 2008.02.26. 13:07:14

Dalma!Tök jó ez a blog,írj sokat,így tudunk követni.Msnen még mindig nem talállak,amikor nagy ritkán én is felmegyek:(,de egyszer csak sikerül:). Írj sokat ide,olvasom rendszeresen! Tuti jók a képek is:) Millió puszi:Évi

Szilvási Szilvi 2008.02.26. 22:17:28

Helló, Dalma!

Tök jó, hogy csinálod a blogot!!! Szuper lehet Neked ott kint! Írj még sokat!
Puszi: Szilvi

Luca 2008.02.27. 00:03:47

Szia Kedvenc Unokanővérem!

Jó ötlet volt ez a blog. Képzeld már nálunk is tökre meleg van,
szóval tiszta tavasz fíling.
Kitartást a folyamatos hal evéshez, esteleg ha gondolod valami
egyszerűbb receptet hozhatsz haza.
Remélem mész majd bika viadalra is, lehet hogy a torreádor lesz az
a pasi aki bejön neked. Fotózz sokat, amúgy minden pálmafás képednél
hiányérzetem van, mert hiányzol róluk.
Na zárom soraim és majd gyakran nézlek.
Puszkó meg ölelés: Lucanő :D

Attila 2008.02.27. 15:16:03

Drága Dalma! Csak fájdítod a szivem... Itt is (nem) kicsit irigyellek!! Vigyázz magadra!

Cascaya 2008.02.27. 21:22:41

Sziasztok!
Örülök, hogy tetszik a blogom! Igyekszem töltögetni, a hibákat nézzétek még el, majd igyekszem tökéltetesíteni a formát is! ;-) Besos!!! :-)

Cascaya 2008.02.27. 21:26:12

Sziasztok!
Örülök, hogy tetszik a blogom! Igyekszem majd töltögetni, a hibákat még nézzétek el, majd tökéletesítek a formán is! Sok Puszi, muchos besos! ;-)

sisy · http://vejnemojnen.blogspot.com 2008.02.29. 08:07:55

Örülök h már jobban érzed magad mint az első héten! Tudtam én h hamar megszokod a közeget, és nem lesz gond. Olvaslak ám mindkettőtöket, h néha nosztalgiázzak kicsit!:-) Használjatok ki minden percet, és fedezzetek fel minden helyet!!
Ha bármi kérdésetek van, még mindig szívesen segítek,
puszi,
H. Szilvi (ex-alicantina)

V_Eszter 2008.03.01. 11:36:15

Szia Dalma! nekem is tetszik nagyon az élménybeszámolód. Tök jó, hogy írsz!!! És még több élménybeszámolót akarunk!! Érezd magad nagyon jól! puszi

Nici 2008.03.16. 20:54:27

Szia Dalmi!

Még több képet!!!!
Pussszantalak
süti beállítások módosítása