Cascaya en Alicante

Cascaya en Alicante

Baszkföld, Madrid hasta luego! ;-)

2008. március 03. - Cascaya
Sziasztok!
A nagy sikerre való tekintettel folytatom az élménybeszámolómat! :-)
Hát hol is kezdjem...Szappanopera élőben? IGEN! Részese lehettem 4 napig egy kolumbiai család életének! MONDOM! KOLUMBIAI! Én is alig hiszem el! :-) Röpke 8 óra utazás, 800 km, keresztülszeltük egész Spanyolországot: Alicante-Albacete-Madrid-Burgos-Vitoria! :-) Meglátogattuk Camilo szüleit Vitoriaban,a lakás tiszta Latin-Amerika: minden színes és még a csapból is spanyol zene folyik!
Nagyon jól éreztem ám itt magam! Itt mintha csak otthon lettem volna: nagyon hasonlít Észak-Spanyolország a mi kis Magyarországunkra. Mindenhol zöld füves területek, virágzó fák, néhány fenyő, pálma az nuku!
Had fájdítsam kicsit a szíveteket: nemcsak Vitoriaban voltunk, hanem megnéztük Bilbaot is! Igaz hogy a Guggenheim múzeumot csak kívülről láttam, de nagyon szép város ám Bilbao! És nagyon furi ez az euskera nyelv.Pl. "ez erre" azt jelenti hogy dohányozni tilos, vagy "emakumeak" hölgyet jelent.:-)
Azt hiszem amióta itt vagyok (1 hónapja) Vitoriaban buliztam a legNAGYOBBAT! Nagyon-nagyon jól éreztem magam,chupito,spanyol zene carramba! először a "séptimo cielo"-ban, alias Hetedik Menyország ;-) aztán a Santa Fe nevű discoban voltunk, valamikor fél 8 körül keveredtünk haza! :-)
El sem hiszem hogy voltam Baszkföldön. És hogy az álmom teljes legyen: hazafele jövet megálltunk MADRIDban is! :-) Igaz hogy tökre rohanás volt az egész, mert hát ugye még fél Spanyolország előttünk volt...
Madrid hihetetlen város. Mit láttam meg először? Egy teljesen nyilvános helyen, ahol nem kevés ember sétálgatott, 2 pasi összeölelkezve nagyban csókolózott! mint egy csicsergő gerlepár! Na de legalább hasonló kaliberűek lettek volna! Nem,nem. Az egyik kis duci volt, a másik meg egy vékony csontvázropi! Na de talán nem is ez döbbentett meg nagyon, hanem hogy szinte minden második pár akik velünk szembe jött, 2 kézenfogva andalgó pasi volt! Elég szabadelvű Spanyolország, hát egészségükre!....

Na nézzük,milyen furcsaságokkal találkoztam én azóta:
- Pl.ami nagyon bosszantó, hogy sokan nem is tudják hol van Magyarország :-( Általában a Balkánon vagyunk, északi szomszédunk Németország déli meg Albánia,ja és volt aki megkérdezte hogy mi is ciril betűket használunk?! Hát bosszantó hogy ennyire nem tudnak rólunk... :-(
- Kíváncsiságból megnéztem,hogy van-e spanyol-magyar szótár a könyvtárban.Hosszas keresgélés után rátaláltam.Na de hol?! A japán és a török szótárak közt :-(
- Kb. 2 hete megünnepeltük Bene szülinapját egy nagyon jó kis mexikói étteremben. Anyám,én mennyit ettem! És ha tudnám hogy mit!...Na de nagyon fini volt! Elkezdtük énekelni a "feliz cumpleanyos"-t (Boldog Szülinapot) és a körülöttünk ülök,más asztaloknál is velünk együtt énekeltek meg tapsoltak,sőt! Az összes pincér körbeállta az asztalunkat! Ezt az összetartást!Nagyon tetszik! Hát otthon nem hiszem hogy ez kivitelezhető lenne...
- Ha Spanyolországban vagy és megéhezel olyan 5-6 óra körül felejtsd el hogy bármit is nyitva találsz! Ez még korán van szerintük...hát jól megszívtuk Villajoyosaban mikor már 5-kor kopogtak a szemeink,8-kor találtunk is egy méregdrága pizzériát Alicanteban persze az Explanadan (kikötő melletti pálmafa-sétány)...Madre mia!Ahoyg Camilo anyukája mondaná :-)
- Ha bulizni indulsz kezd chupitoval! Rövidital ami általában édes, a kedvencem: mézes rum! Isteni és csak 1 euro!
- Ha szendvicset szeretnél enni, feltétlen próbáld ki a "100 montaditost" ez az a nagyon fini "szendvicsbár" amit már emlegettem, kapsz hozzá chipset is és ez is csak 1 euro! :-)
- itt mindenki nagyon szereti a nyalókát, nem egy öltönyös Don Juant láttam szigorúan piros nyalókával a szájában! :-)
- most nem jut eszembe más
- zárom soraimat néhány képpel: 1.Bilbao Guggenheim-múzeum 3.Vitoria 4. Madrid a többi Villajoyosaban készült :-)
- muchos besos! :-) Sok Puszi! :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://alicante.blog.hu/api/trackback/id/tr18363336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Norbi · http://eszakifeny.freeblog.hu 2008.04.01. 02:31:24

Alo! Itt Luca lakótársa a napfényes Szegedről! :)

Nyelvészként annak idején én is belekóstoltam az euskara nyelvbe, nem csak az általad idézett "ez erre" idéz magyar hangzásvilágot... már az is, hogy a határozott névelőjük is "a", csak épp végartikulusként, meg az egyik rag, a "-ra" is ugyanaz, mgh-harmónikus változat nélkül. És ki tudja még mi. Azért ezért irigyellek, én még nem láttam Euskadit (Baszkföldet... o País Vasco, como en Espana dice...)

További jó mindent!

Tokai Attila 2008.04.07. 19:51:11

Szia Dalma:)
Szóval látom, hogy nincs itt semmi gond!
Az viszont engem is meglep, hogy sokan nem tudják arrafele, hogy merre is van Magyarország...:(
Na jó! Azért azt a mézes rumot én is szívesen megkóstolnám:)+stb, stb, stb... egyszóval sokmindent , és legfőképpen: minden jót Neked!
Üdv: Atis
süti beállítások módosítása